دلیل حضور اکسید منیزیم در کودهای کامل 

منیزیم در بسیاری از فرآیندهای حیاتی گیاه همچون فتوسنتز و تثبیت کربن دی اکسید، سنتز پروتئین، تشکیل آوند آبکش، دسته بندی و استفاده از محصولات فتوسنتزی مؤثر است. در اکثر موارد مهم ترین نقش منیزیم در فعالسازی آنزیم های گیاهی می باشد و مهمترین آنزیمی که منیزیم در فعالسازی آن مؤثر است، آنزیم ریبولوز بیس فسفاتاز کربوکسیلاز می باشد که مهترین آنزیم در فتوسنتز بوده و فراوانترین آنزیم موجود در کره زمین است. (رهروان رویش سبز)
زرد شدگی در برگهای پیر از نشانه های کمبود منیزیم در گیاهان است که علت آن را می توان در حضور 35 درصد از کل منیزیم گیاه در ساختار کلروپلاست یافت. لذا رنگ خوب محصولات با مصرف منيزيم ارتباط مستقیم دارد و استفاده از این عنصر باعث خوش رنگی و بازار پسندی محصولات کشاورزی می گردد. منیزیم نقش مهمی در انتقال قند از برگها و قسمت هوایی به اندام های ذخیره ای دارد. تحقیقات مختلفی نشان داده اند که کمبود منیزیم باعث افزایش میزان ساکارز در برگهای حبوبات و چغندرقند می شود که علت آن را می بایست در نقش منیزیم در گیاهان در انتقال قند از برگها به قسمتهای دیگر جستجو کرد.
در این بین خاک های آلی و شنی دارای منیزیم کم هستند. خاک های مناطق مرطوب که اغلب اسیدی هم هستند کمبود منیزیم بیشتری از خود نشان می دهند . در این بین میتوان نتیجه گرفت که خاکهای اکثر مناطق ایران دچار این کمبود هستند .
اضافه كردن منيزيم اكسيد به كودهاي کامل NPK جهت افزایش ارزش غذایی منيزيم يا جهت خنثی کردن اسیدیته اضافی در فرآیند تولید كود مي باشد كه با نسبت های آزمایش شده و مناسب هر فرمول خاص به آن اضافه ميگردد. (رهروان رویش سبز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست