رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که 14 کشاورز و بهره‌بردار از خراسان‌جنوبی به‌عنوان نمونه کشوری انتخاب شدند، گفت: خراسان‌جنوبی توانست رتبه دوم کشوری را به دست آورد.

«غلامرضا قوسی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: سی­ وسومین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاونین، مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی و کشاورزان نمونه در زیر بخش‌های مختلف در سالن فجر سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مراسم از 14 نمونه برتر بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی در سطح ملی تقدیر به عمل آمد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: با وجود خشکسالی 20 ساله در خراسان‌جنوبی، بهره‌برداران و کشاورزان این استان با جدیت بسیار تلاش‌ می‌کنند.

قوسی  با اشاره به این‌که خراسان‌جنوبی چهارمین استانی است که از سیستم‌های آبیاری نوین استفاده می‌کند، افزود: در این مراسم که با اولویت مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی برگزار شد، خراسان‌جنوبی توانست رتبه دوم کشوری را به دست آورد.

وی ادامه داد: در این مراسم از ۱۵۸ نفر در زیربخش‌های مختلف دام و طیور، زراعت و باغبانی، شیلات و آبزیان، ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، مکانیزاسیون، آب و خاک، تشکل‌های بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و بازرگانی، زنان کارآفرین، مشاغل خانگی و صندوق‌های خرد توسعه فعالیت های زنان روستایی انتخاب و برگزیده شدند که 14 نفر از خراسان جنوبی بودند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی افزود: در این مراسم از سید علی خیریه، به عنوان کارخانه نمونه تولید خوراک طیور و آبزیان از شهرستان سربیشه، سیروس مشار، به‌عنوان مرغدار نمونه واحد تخم‌گذار از شهرستان سربیشه، سجاد حیدری، به عنوان شرکت نمونه خدمات مکانیزاسیون کشاورزی از شهرستان سربیشه، علی رازقی، به عنوان مجری نمونه پروژه مشارکت مردمی تثبیت شن و بیابان‌زدایی از شهرستان زیرکوه و امیر شبانی، به‌عنوان تولیدکننده نمونه ذرت علوفه‌ای از شهرستان زیرکوه و از آنان تقدیر شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: همچنین روح الله رازقی، به عنوان تولیدکننده نمونه سبزی و صیفی نشایی از شهرستان زیرکوه، مهدی میرزایی، به عنوان شرکت نمونه خدمات مشاوره‌ای، فنی و مهندسی کشاورزی از شهرستان بیرجند، محمدهادی موهبتی، به عنوان تولید کننده نمونه محصول گلخانه‌ای(گل و گیاه زینتی) از شهرستان بیرجند، محسن احتشام، به عنوان واحد نمونه صنایع تبدیلی و تکمیلی(باغی) از شهرستان قاین، سینا سرحدی، به عنوان تولیدکننده نمونه گیاهان دارویی(خارشتر) از شهرستان قاین، سید جعفر موسوی، به عنوان بهره‌بردار نمونه اصلاح و احیاء اراضی واگذاری از شهرستان فردوس، علی  جانی میرزاقلی، به عنوان بهره بردار نمونه آبیاری کم فشار از شهرستان فردوس، سید حسین هاشمیان، به عنوان پرورش دهنده نمونه شتر از شهرستان بشرویه و طیه اتابک، به عنوان زن نمونه عشایر از شهرستان سرایان معرفی و از آنان تقدیر شد.

https://www.isna.ir/news/97101206365/%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%88%D9%85-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-14-%D8%A8%D9%87%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%88

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست