نام علمی : Cydonia oblonga
نوع گیاه: درخت میوه دانه دار
نیاز نوری: آفتاب کامل
نیاز آبی: آبیاری متوسط
نوع خاک: لومی
اسیدیته خاک: اسیدی
نیاز نوری درختان به:
درخت به درختی سازگار با انواع شرایط محیطی است. اما مکان هایی با نور آفتاب کامل را ترجیح می دهد و رشد بهتری خواهد داشت. در کل با فراهم کردن 6 الی 8 ساعت نورکامل درخت شادابی خواهید داشت.
نیاز خاکی درختان به:
درخت به انواع خاک از اسیدی تا قلیایی را تحمل میکند اما در خاک های اسیدی رشد بهتری دارد. اما بهترین خاک برای آن خاک لومی و غنی می باشد. کاشت آن در خاک های سبک مستلزم اضافه کردن مقدار زیادی کمپوست قبل از کاشت می باشد. همچنین خاک باید از زه کش بسیارخوبی برخوردار باشد.
نیاز آبی درختان به:
درخت به خشکی طولانی مدت خاک را به واسطه عمیق نبودن ریشه ها تحمل نمیکند و اگر به مدت طولانی در خاک خشک بماند میوه های آن ریز خواهند شد و حتی امکان ریزش نارس میوه ها نیز وجود دارد. برای جلوگیری از این اتفاق باید درخت هفته ای دوبار آبیاری شود طوری که کل ریشه های آن خیس شوند.
نیاز سرمایی درختان به:
نياز سرمايي بِه از ساير ميوه هاي دانه دار كمتر است و بين 100 تا 450 ساعت زير 7 درجه سانتيگراد مي باشد. بیشتر از این مقدار سرما به درخت و جوانه های آسیب می زند.
 نکاتی در رابطه با کشت درختان یه:
بِه در مناطق سردسير و گرمسير معتدل قابل كشت مي باشد، ظــهور شكوفه هاي به بسيار ديرتر از ساير ميوه ها است. بهمين دليل خطر سرمازدگي بهاره در اين ميوه بسيار كم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست