نام علمی: Vitis vinifera
نوع گیاه: درخت میوه مناطق نیمه گرمسیری
نیاز نوری: آفتاب کامل
نیاز آبی: متوسط
نوع خاک: لومی-شنی
اسیدیته خاک: نسبتا قلیایی
نیاز نوری درخت انگور:
بهترین مکان برای درختان انگور  جایی است که آفتاب گیر گرم و خشک باشد و حداقل روزی 6 ساعت آفتاب داشته باشد. همچنین انگور می بایست در مکان های کشت شود که هوا بخوبی جریان داشته باشد در غیر این صورت است ممکن است دچار بیماری های قارچی گردد.
نیاز آبی درختان انگور:
زمان بندی مناسب آبیاری درختان انگور نقش مهمی در تولید محصول بهتر دارد. این درختان از زمانی که شروع به شکوفه دادن می کند تا وقتی که میوه ها شروع به رسیدن و سپس نرم شدن می کنند، درخت نباید با کمبود آب مواجه شود. به طور کلی درخت انگور نسبت به کم آبی مقاوم هستند ولی درختان انگور جوان تر تا وقتی ریشه قوی ندارند به آبیاری مناسبی نیاز دارند. فاصله زمان آبیاری درختان انگور بهتر است بین 15 تا 20 روز باشد. همچنین انگور جزء گیاهان حساس به شوری می باشد و نمک موجود در آب آبیاری به روش های مختلف بر کمیت و کیفیت محصول تاثیر می گذارد.  
نیاز سرمایی درختان انگور:
نیاز سرمایی جوانه های انگور در حدود 100 تا 350 ساعت زیر 7 درجه سانتی گراد می باشد.
خاک مورد نیاز برای کشت درختان انگور:
درخت انگور در اغلب خاک های کشاورزی سازگاری و قابلیت رشد دارد. اما بطور کلی خاک مناسب برای کاشت این درختان خاک های عمیق و حاصلخیز، با زهکشی خوب و بافت سبک می باشد. خاک های سبک با بافت لومی-شنی برای پرورش درختان انگور مناسب می باشد. خاک های اسیدی یا دارای نمک زیاد، برای کاشت انگور مناسب نمی باشد.
نکات مهم  در رابطه با درختان انگور:
انگور درختی خزان دار است که در مناطقی با آب و هوای نیمه گرمسیری تا معتدل کشت می شود. درخت انگور جهت رشد بهتر نیاز به فصل رشدی طولانی، گرم و عاری از رطوبت و زمستان معتدل نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست