لاهیجان – ایرنا – چایکاران استان های گیلان و مازندران، برای چیدن برگ‌های سبز چای ، راهی باغ‌ها شدند.

رئیس سازمان چای کشور صبح سه شنبه در این باره به ایرنا گفت: چایکاران امید دارند امسال از 25 هزار هکتار باغ چای، 115 هزار تن برگ سبز برداشت کنند که 45 هزار تن آن مربوط به چین بهاره است.
حبیب جهانساز ادامه داد: برداشت برگ سبز چای باغ‌های شمال کشور هر سال از اول اردیبهشت آغاز می‌شد اما امسال به علت بارش شدید باران و سرمای هوا ، یک هفته به تاخیر افتاد.
وی اعلام کرد: تاکنون صاحبان 120 کارخانه چایسازی در استان‌های گیلان و مازندران برای خرید برگ سبز چای از چایکاران، با این سازمان قرارداد بستند که پیش بینی می‌شود این تعداد در روز‌های آینده به 160کارخانه برسد.
جهانساز با اشاره به افزایش 21 درصدی بهای خرید تضمینی برگ سبز چای در سال زراعی کنونی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی اقتصاد؛ امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک با 20درصد افزایش 32 هزار و 750ریال و درجه دو با 21درصد افزایش، 18هزار و 492 ریال تعیین شده است.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 112 هزار و 700 تن برگ سبز چای از باغ های گیلان و مازندران برداشت و از این میزان 25 هزار و 600 تن چای خشک با کیفیت در کارخانه های چایسازی تولید شد.
برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می شود.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و سازمان چای کشور در این شهرستان قرار دارد.

http://www.irna.ir/fa/News/83297246

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست