نام علمی: Punica granatum
نوع گیاه: درخت میوه مناطق نیمه گرمسیری
نیاز نوری: آفتاب کامل
نیاز آبی: متوسط
نوع خاک: شنی – رسی
اسیدیته خاک: 5/8-7
نیاز نوری درختان انار:
حداقل نیاز نوری درختان انار 6 تا 8 ساعت تابش نور خورشید در شبانه روز می باشد. این درختان برای رشد کافی نیاز به نور کامل خورشید را دارند.
نیاز آبی درختان انار:
مهمترین عامل در عملکرد کیفی و کمی باغات انار نیاز آبی گیاه می باشد. به طور کلی درختان انار به تنظیم دوره آبیاری حساس می باشند و تاخیر در این امر موجب خسارت بسیاری می شود. میزان آبیاری در باغات انار به عوامل متعددی همچون رقم، نوع خاک، روش آبیاری، فاصله کشت و حتی سن درخت بشتگی دارد.
معولا تا مدت زمان طولانی قبل از تشکیل  گل باغات انار را آبیاری نمی‌کنند، چرا که این تنش آبی سبب تشکیل گل بیشتری روی درخت شده و از رشد درخت جلوگیری می‌کند.  در این درختان شور آب آبیاری نباید از 1/8 میلی موس بر سانتی متر بیشتر باشد. چنانچه متوسط شوری آب آبیاری به  3/9 برسد، گیاه قادر به رشد نخواهد بود.
نیاز سرمایی درختان انار:
نیاز سرمایی درخت انار در مناطق مرطوب جهت شکستن دوره خواب این درختان به 200 تا 400 ساعت درجه حرارت زیر 7 درجه سانتی گراد نیاز دارند.
خاک مورد نیاز برای گشت درخت انار:
درختان انار به انواع مختلف خاک ها سازگاری دارد. و نسبت به خاکهای شور و خشک از همه درختان متحمل تر است. بهترین خاک برای کشت این درختان خاک های شنی – رسی می باشد. اما درخت انار برای رشد مطلوب به خاک های با زهکشی خوب و بافت متوسط رسی احتیاج دارد.  PH مناسب جهت کاشت درختان انار حدودا 8/5 تا 7 می باشد.
نکاتی در رابطه با درختان انار:
شرایط آب و هوایی مناسب برای کشت درختان انار مناطق نیمه گرمسیری می باشد. درخت انار در نواحی با زمستانهای نسبتا سرد و تابستانهای گرم بیشترین رشد و تولید محصول را دارد میوه های انار برای رسیدن کامل به تابستان های گرم و طولانی و پاییز خشک و بدون باران احتیاج دارند زیرا بارندگی فصل پاییز و سرمای زودرس هوا موجب ترکیدگی میوه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست